מחסומים בולרדים ושערים חשמליים

מחסומים לחניה – בולרדים

הבולרד הוא מחסום חניה בצורת עמוד המתרומם מתוך הקרקע ומשמש כמעצור פיזי למעבר ו/או התפרצות של כלי רכב. הבולרד קיים במספר גבהים וקטרים בהתאם לצורך, מגובה 50 ס"מ ועד 1.2 מ', אשר מוגדר כ- K12 נגד התפרצות.  קיימים עמודי בולרדים לשימוש אזרחי ועמודי בולרדים לשימוש בטחוני.

עמודי בולרדים לשימוש בטחוני משמשים כמעצור בדרך לרכבים ו/או משאיות, אשר ימנעו התפרצות של כלי תחבורה בתנועה פנימה למקום הממוגן. תשתית הבטון לבולרד ביטחוני מצריכה חפירה ביטון וזיון בסטנדרטים גבוהים.

לבולרדים חשמליים שלוש שיטות הפעלה:

הפעלה ע"י בוכנה חלזונית חשמלית, הפעלה פניאומאטית ע"י לחץ אויר, והפעלה באמצעות משאבה הידראולית.

מחסומים לחניה – מחסום זרוע

מחסום זרוע חשמלי הוא האמצעי היחיד  אשר יכול להבטיח לכם מקום חניה פנוי בכל שעה ביממה. הצבת מחסום חשמלי מבטיחה שרק מורשי כניסה יוכלו להיכנס ולהחנות את רכבם במקום. המחסום כולל יחידה אלקטרו מכאנית מזוודת במארז מתכתי חיצוני המכילה את המנוע הגיר ואת מערכות הבקרה האלקטרונית והחשמלית. זרוע באורך מתאים לסגירת נתיב התנועה.

מחסום נגד התפרצות

מחסומים לחניה נגד התפרצות  מיועדים למתקנים צבאיים, ומוסדות ממשלתיים בארץ וכתחליף לבולרדים . המחסומים נועדו לסגור את קו הכניסה למתקן ולהביא את הרכב לעצירה.

המחסום בדרך כלל כולל  מוטות  אלומיניום /פלדה בצורת משולש מוקשחים   בעלי פסי לדים לסימון המחסום , נותן מענה ושוו"ע לתקן בדרגה  לפחות עד K4.

שערים חשמליים

קיימים מספר וריאציות של שערים חשמליים כגון: שער חשמלי נגרר על מסילה תחתונה ,שער כנף, שער קונזולי , מהנדסי חברת אגיניקס מתאימים את סוג השער ללקוח בהתאם לצרכים הביטחוניים /תפעוליים .

שער חשמלי נגרר על מסילה תחתונה - כנף השער מיוצרת מפרופילי פלדה מגולוונים וחלולים. המסגרת הראשית מיוצרת מפרופילים קונסטרוקטיביים המחושבים לנשיאת כל העומסים העצמיים והחיצוניים של השער. כנף השער תחוזק באמצעות הפרופילים במספר שדות ומקומות בחלוקה אחידה. בכל שדה יותקנו פרופילים מרובעים דקורטיביים אנכיים לסגירה, כך שתתקבל בתחתית דוגמה של סורגים אנכיים. בתחתית של שער חשמלי נגרר מותקנים גלגלי פלדה ממוסבים מגולוונים המיועדים לשימוש רב מחזורי. השער ינוע על מסילה תחתונה המעוגנת אל יסוד הבטון בגובה הכביש.

 

שער כנף- שער כנף הינו שער מאסיבי הנפתח בדרך כלל אל פנים המתחם מטעמי בטיחות ואילוצי מקום, עד לכ-90 מעלות ע"י מנועי בוכנה הידרוליים ו\או אלקטרו מכניים.

שערי כנף מגובים לרוב במספר מנגנוני הגנה אלקטרו אופטיים ולולאת השראה מגנטית.

לפני התקנת שער כנף יש ליצור שטח סטרילי במתחם אליו נפתח השער על מנת למנוע פגיעה בעת פתיחת השער.

שער קונזולי-שער שנע על גלגלים צורתיים קבועים אל יסוד הבטון ומחזיקים את השער בשתי נקודות עיגון מרכזיות .השער בנוי מסגרת מפרופילים מגולוונים וקורה תחתונה עשויה מפלדה מיוחדת, מערכות גלגלים, קדמיים ואחוריים ומבנה חזק ויציב.